Przyczepka rowerowa a bezpieczeństwo
Wielu z was na zadaje nam pytania, czy przewożenie swoich pociech w przyczepce rowerowej jest bezpieczne. Dlaczego? Bo kiedyś znajomemu się wywróciła i od tamtej pory jest zrażony do takiego rodzaju transportu. W poniższym artykule postaramy się, abyście zmienili zdanie na ten temat.
Qeridoo nakłada duży nacisk na bezpieczeństwo stąd masa testów i badań
Gdybyście obawiali się jednak przewrócenia przyczepki na bok, dodatkowym atutem są plastikowe odbojniki z obydwu stron przyczepki, które w przypadku przewrócenia się przyczepki zatrzymują ją właśnie na nich. Przyczepka rowerowa sama w sobie jest bardzo stabilnym pojazdem, więc nie powinno dojść do tego typu sytuacji. W naszym sklepie, możesz zamówić obojnik prawy oraz obojnik lewy do przyczepek Qeridoo.
Dodatkowo każda z naszych przyczepek posiada uchwyt do pchania, który po złożeniu pełni funkcję dodatkowej ochrony okolic głowy naszego dziecka.
Należy pamiętać że przed każdą podróżą należy zamontować chorągiewkę, która jest w każdym zestawie. Dzięki temu jesteśmy widoczni na drodze już z większej odległości zarówno przez innych użytkowników rowerów, jak i kierowców samochodów. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy wyjeżdżamy zza żywopłotu, lub stojącego na chodniku samochodu – dzięki chorągiewce jesteśmy bezpieczni.
Aby przyczepki widoczne były głównie po zmroku, każdy zestaw wyposażony jest również w odblaski Białe z przodu przyczepki, oraz światełko led z tyłu, montowane na uchwycie do pchania. Dodatkowo koła boczne wyposażone są w pasek odblaskowy na całej długości opony.
W kabinie przyczepki są 5-punktowe pasy bezpieczeństwa, które również musimy pozapinać przed każdą wycieczką. Dodatkowo wewnątrz kabiny jest zagłówek, który nie dość, że poprawia komfort podróży, to dodatkowo chroni głowę przed upadkiem.
Pasy bezpieczeństwa w przyczepce Qeridoo
Najważniejszy jednak w tym wszystkim, jest zdrowy rozsądek rodzica. Pamiętajmy zawsze o tym, że przewozimy swoje dziecko i nikt z nas nie chce aby stała mu się krzywda. Sprawdźmy kilkukrotnie pasy bezpieczeństwa, dyszel wraz z mocowaniem oraz podstawowe elementy przyczepki – takie jak koła czy oś.
Należy również pamiętać o serwisie i odpowiedniej konserwacji naszej przyczepki. Po 500km jazdy , powinniśmy sprawdzić napięcie szprych w kołach bocznych. Gdy przekroczymy barierę 3000km , najlepiej zlecić pełną kontrolę przyczepki specjalistycznemu warsztatowi.
Według producenta po przekroczeniu 5000 km należy wymienić całą oś przyczepki.
Gdybyście mieli dodatkowe pytania, cały czas jesteśmy do Waszej dyspozycji.